Woda, zdrowy dopping w odchudzaniu.

2
265

Thermo stacki, kofeina, l-karnityna, spalacze i inne cuda kosztują naprawdę sporo i atakują nasz organizm w sposób na jaki nie jest “przygotowany” (stąd te “nagłe” efekty). Jest jednak pewien środek który jest przez większość ludzi niedoceniany a który potrafi przynieść niesamowite efekty bez narażania na specjalne efekty uboczne. Jest nim woda.

To, że człowiek składa się w większości z wody mam nadzieję wszyscy wiedzą.. ale niestety tu gdzieś kończy się ogólna wiedza o tym co daje nam picie wody w odpowiednich ilościach. W ramach tego tekstu – który będzie aktualizowany z czasem by stanowić JEDNO źródło informacji na ten temat, nie chcę być jak większość pism i co sezon powtarzać te same historie – chciałbym przedstawić Wam fakty, o których możecie nie wiedzieć. Fakty, które sprawią, że inaczej spojrzycie na wodę i może.. właśnie dzięki temu, pozbędziecie się kilku zbędnych kg.

Uwaga. Nadużywanie wody (wszystko można przedawkować) może doprowadzić do wielu negatywnych skutków jak wypłukanie minerałów z organizmu czy zwykłe nudności. Pilnujcie by nie popaść ze skrajności w skrajność. No to zaczynamy.

  • Człowiek skład się w 70% z wody.
  • Najczęstszym powodem braku energii jest odwodnienie.
  • Nawet lekkie odwodnienie potrafi spowolnić metabolizm o ok 3%
  • Szklanka wody potrafiła zabić nocny głód u 100% badanych przez University of Washington.
  • 8-10 szklanek wody dziennie zabijało BÓL PLECÓW I STAWÓW u 80% badanych
  • 5 szklanek wody dziennie zmniejsza ryzyko raka jelita o 45%, raka piersi o 79% i 50% raka pęcherza moczowego. Jej obecność zmniejsza stężenie substancji kancerogennych, a tym samym ich toksyczność.
  • Ok 1,5 “wody” wydalamy z organizmu każdego dnia poprzez wizytę w toalecie (średnia dla osoby dorosłej). Ok litra poprzez pot, oddech i “ruch” narzadów wewnętrznych (jelit). Pijąc więc 2 litry dziennie uzupełniamy codzienne “straty”.
  • Poczucie pragnienia jest w 1/3 przypadków mylone z poczuciem głodu! 
  • Owoce i warzywa zawierają ponad 90% wody (pomidor = 93% woda) a zboża, rośliny strączkowe i inne dania wegetariańskie po przegotowaniu to przeszło 80% wody. Nie biorąc tego pod uwagę łatwo zagubić się w liczeniu dziennego spożycia wody.
  • Zasada 8×8 oznacza 8 szklanek dziennie wody po 8 uncji (236ml).
  • “W gorący dzień maratończyk może tracić litr albo dwa litry wody na godzinę poprzez pocenie. W ten sposób tracone są składniki mineralne (jony magnezu, potasu, sodu, wapnia itd.), które umożliwiają transmisję sygnałów nerwowych i inne funkcje życiowe” – s235. Bieganie metodą Gallowaya
  • Reguła Chlupania – jeśli słyszysz dobiegające z Twojego żołądka chlupanie, nie pij przez kolejne 30 minut albo do momentu, gdy ten dźwięk ustanie. – s236. Bieganie metodą Gallowaya
  • Zapobiega zaparciom – woda zawarta w pożywieniu w układzie pokarmowym zwiększa objętość błonnika oraz mas kałowych. Dzięki temu poprawia pracę jelit, a masy kałowe nie zalegają w jelitach. Tym samym zapobiega rozwojowi nowotworów, a także przeciwdziała występowaniu hemoroidów.
  • Woda reguluje temperaturę ciała. Wydalana z potem schładza organizm.
  • Zimna woda lepiej wpływa na spalanie tłuszczu bo zmusza organizm do podniesienia ciepłoty ciała (dla jej ogrzania)
  • Woda poprawia metabolizm. Pomaga utrzymać odpowiednie uwodnienie komórek, dzięki czemu reakcje biochemiczne przebiegają sprawnie i szybko.

Tak jak pisałem, będę uzupełniał. Dopisujcie w komentarzach inne ciekawe fakty i mity jakie znacie w temacie tego cudownego specyfiku. Wiem po sobie, że woda naprawdę pomaga (samo usuwanie nocnego głodu czy zwalczanie zmęczenia robi cuda).

A Ty? Ile dziś wody wypiłeś?

P.S. W internecie jest masa innych ciekawych informacji ale w wielu przypadkach nie miałem jak ich zweryfikować więc zabrakło mi odwagi do ich dopisania. Przy pisaniu opierałem się na tym co było wielokrotnie powtarzane oraz na książce Odżywianie dla Zdrowia i Bieganie metodą Gallowaya. Ze 2-3 punkty przykleiłem z innych stron bo były zbyt dobre by je przerabiać czy pomijać.

2 KOMENTARZE

Dodaj komentarz