Fit Październik – Kwadracikowe wyzwanie!

20
227

W październiku zmieniamy życie kwadracik po kwadraciku! Już jutro pierwszy dzień nowego miesiąca. Ja mam bardzo ambitne cele i plany, które rozbiłem sobie na części pierwsze i – biorąc pod uwagę wyniki ankiety – pomyślałem, że zechcecie dołączyć do mojego wyzwania na ten miesiąc. A na czym ono polega?

Kwadracików 100 na 100

pobierz

Przygotowałem dla Was do wydrukowania specjalny arkusz wyzwania. W ramach tego arkusza zauważycie 31 kolumn (każda na jeden dzień października) i 6 rzędów na „działania”. Każdy rząd to jedno działanie, które chcecie wykonywać regularnie w nowym miesiącu. Ilekroć wykonacie danego dnia czynność z danego rzędu – zamalowujecie kwadracik.

POBIERZ ARKUSZ WYZWANIA (6mb png do druku A4)

Na koniec miesiąca chcemy mieć co najmniej 100 kwadracików. Pół jest rzecz jasna znacznie więcej, bo nie wszystkie cele musicie przecież spełniać codziennie, a do tego czasem jak nie uda się danego dnia zrobić jednego działania to można nadrobić czym innym 🙂

Po co? Dla motywacji. Codziennie będziecie widzieli jak pola się zapełniają. Na koniec miesiąca podliczymy komu jak poszło, a potem zastanowimy się – w miarę możliwości – jak można było to wszystko lepiej ogarnąć, a w niektórych wypadkach będziemy się cieszyć z sukcesu.

O jakich wyzwaniach mowa? Chyba najlepiej jak powiem co sam sobie wpisałem.

Moja złota szóstka

BIEGANIE – chciałbym biegać 5-6 razy w tygodniu. Przerwa jednego kwadracika będzie do przyjęcia. Brak dwóch kwadracików z rzędu już będzie mnie estetycznie wołało do treningu 🙂

SEN PRZED 22 – to nie sztuka dla mnie wstać o 4 rano ani też o 5tej. Ja mam jakoś tak w montowane, że jak muszę wstać o 5 to bez budzika wstanę o 4:58 sprawdzić która jest godzina. Sztuką jednak jest wstać o 5 i być od razu gotowym do działania. W moim przypadku do treningu. Mam ambitne plany treningowe a te bez dobrej regeneracji nie będą w pełni efektywne. Stąd chcę sobie zagwarantować te 6-7 godzin snu. I stąd też cel na sen przed 22 (ew o 22).

BEZ SŁODKOŚCI – Żadnych słodkich napojów, ciasteczek, cukiereczków i łakoci. Minimalizuje węgle do minimum (potrzebnego by dało rade zrobić trening) i tu chyba nie ma co więcej tłumaczyć 🙂 To będzie chyba najłatwiejsze z całej piątki.

WPIS NA BLOGU – Chciałbym pisać regularnie. Co najmniej jeden wpis na tydzień. Mam irytująco dużo rozpoczętych wpisów, których nie miałem kiedy skończyć. Ten rządek będzie mocno pusty ale każdy kwadracik będzie cieszył ultra mocno i motywował do zamalowania kolejnego.

VIDEO NA BLOGU – Tu to w ogóle będzie Sahara ale mam nadzieję, że uda się chociaż ze dwie kropki wstawić 🙂 Mam w planie VLOG i PODCAST (taka 10-20 minutowa audycja do słuchania). Także kropkę wstawię zarówno dla filmu jak i jak się uda dla premierowego odcinka audio.

COŚ NOWEGO – O i to jest mój ulubiony punkt bo już jestem podekscytowany na myśl, co sprawi, że go zapełnię 🙂 To jest rząd radości odkrywania i mam nadzieję, że dostanie co najmniej jeden pełny kwadracik. W zasadzie to jeśli mogę coś zasugerować to tyle, żebyście też zostawili sobie 6 pasek na to konkretne wyzwanie.

No i tyle

Ha, udało mi się zrobić chyba krótki wpis 🙂 No to nic, nie będę na siłę przedłużał. Przyznaję, ze pierwotnie miało być 5 pasków ale uznałem, że jeden więcej daje szansę na podratowanie wyniku ale i może kogoś zainspiruje na coś zupełnie szalonego.

ZANIM ZACZNIESZ

Jak wielokrotnie mówiłem blog jest moją pasją i robię go z poczucia misji. Chcę pomagać sobie i innym poprzez wspólną pracę nad rozwojem. Zanim zaczniecie więc chciałbym Was poprosić o pomoc. Zaproście do wyzwania znajomych. Udostępnijcie ten wpis na fejsie,  wydrukujcie jutro w pracy więcej niż jedną kopię i rozdajcie komuś z zaproszeniem na bloga, żeby przeczytali o co chodzi.

Im nas więcej, im więcej zamalowanych kwadracików – tym lepszy świat.

To co, pomożecie? 🙂

Nie masz pomysłu na to, co wpisać w poszczególne rzędy? Zajrzyj TUTAJ.

20 KOMENTARZE

  1. Super pomysł!
    Ani to kalendarz z przekroczonymi deadline’ami, ani lista zadań która narasta i stresuje.
    Cieszysz się z zamalowywania kwadracika, zamiast smucić gumkowaniem.

    A “coś nowego” na pewno znajdzie się i u mnie 😀

  2. Super pomysł! Tego potrzebowałam!
    Już od jakiegoś czasu żyję zdrowiej i aktywniej, ale brak mi systematyczności i gubią mnie małe grzeszki. Kalendarz drukuję i rozdaję przyjaciółkom, z którymi wczoraj postanowiłam wdrożyć kilka postanowień na “od października – do przynajmniej końca roku”. 😀 teraz będzie nam łatwiej! 🙂
    Pozdrawiam i zapisuję adres stronki, będę częstym gościem!

    • Na Listopad i Grudzień też przygotuję karteczki 🙂 Cieszę się i witam na Fitbacku! (zerknij na górze strony jest taki punkt Pierwszy Raz, jest tam lista na początek do przeczytania

  3. Kwadraciki towarzyszą mi już z rok i trzeba przyznać, że są wspaniałe! 🙂
    Wpadłam wtedy na pomysł kontrolowania siebie właśnie tak – albo zamalowuje na zielono, albo ku przestrodze na czerwono.
    Potem powstały małe karteczki podzielone na 25 kwadracików pt. hula-hop, nogi, ramiona itd 😉 Także zaznaczam kratkę jeśli zrobię to co powinnam.
    A kilka dni temu stworzyłam kolejne kratki z moimi październikowymi wyzwaniami.
    Dlatego super pomysł! 😉 Niech się kratki zapełniają.

    Powodzenia 🙂

  4. ha, czyli coś w tych kwadracikach jest 🙂 ja myślałem jednak nad czymś, co nie będzie mnie karało (vide wstawianie czerwonego kwadracika) a raczej gratyfikowało – zamalowanie. Motywacja przez nagradzanie lepsiejsza 🙂 Wolę żeby wszyscy walczyli dla nagrody niż ze strachu przed karą.

  5. Kurczę, nie jestem szczególną fanką wyzwań, bo na ogół raz czegoś nie zrobisz i całe wyzwanie sypie się jak domino. Ale te kwadraciki jakoś do mnie trafiają, szczególnie, że moim celem nie jest zrobienie sześciopaka w miesiąc, a poprawa silnej woli i konsekwencji w działaniu. Dzięki i powodzenia! 🙂

  6. Ja tak działam, ale liczę procenty – ile działań udało mi się zrobić w miesiącu. Liste zadań przygotowałem w formie on-line (ankieta google) i teraz uzupełniam gdzie chce kiedy chce – komputer, telefon.
    Powyzej 80% należy się nagroda 😀
    tutaj http://goo.gl/forms/4B9MNJk30o uzupelniam co mi się udało danego dnia, a wyniki mam obliczone na dysku google na swoim koncie 😉
    Dla swojej małżowiny mam wersję, gdzie zaczynając miesiąc ma się 100% a nie zrobienie czynności powoduje spadek tej wartości

Dodaj komentarz